تصویب «شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی»

به منظور بررسی و تأییدآزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی، صورت گرفت؛

«شیوه نامه شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی»، به منظور بررسی و تأییدآزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی، تصویب شد. به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدجواد حسینی؛ اظهار کرد: گام اول مداخلات آموزشی و توانبخشی شناسایی، غربالگری و تشخیص است و در همین راستا، به ابزارهای  لازم  برای تشخیص و غربالگری نیاز است و  این ابزار ها باید به روز باشند و  پایایی  و روایی لازم را داشته باشند.رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: پیشنهاد ایجاد شورای سیاست گذاری آزمون ها و پایگاه جامع آزمون در سال ۹۸به تصویب شورای معاونین سازمان رسید  و مصوب گردید این شورا در حوزه تصمیم گیری و اجرای آزمون های مورد استفاده در بخش های مختلف سازمان و ادارات آموزش و پرورش استثنایی استان ها فعالیت نماید.‏وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری آزمون های سازمان آموزش و پرورش استثنایی متشکل از افراد متخصص دانشگاهی است که به بررسی و تصویب آزمون های مختلف خواهد پرداخت.‏حسینی تصریح کرد: آزمون های در حال استفاده سازمان آموزش و پرورش استثنایی و هم چنین آزمون هایی  که در آینده استفاده خواهند شد باید در این شورا  مورد  بررسی  و تأیید قرار بگیرند.‏معاون وزیر گفت: در این جلسه  شیوه نامه این شورا به تصویب رسید تا شورا بر مبنا پشتوانه های قانونی با نظم بیشتری استقرار یاید.حسینی تصریح کرد: در برنامه سنجش اقدامات خوبی صورت گرفته است که تشکیل «شورای آزمون ها» و «بانک  جامع آزمون های  داخلی و بین المللی» از جمله این موارد است.‏وی با بیان این که رویکرد های  جدیدی در برنامه سنجش جسمانی و آمادگی تحصیلی سال جاری اعمال شده است، گفت:  بررسی صلاحیت های شایستگی حرکتی، طرح سنجش  پیش دبستانی  و شناسایی دانش آموزان پیش دبستان در معرض مشکلات ویژه یادگیری، از جمله این موارد است.‏حسینی افزود: راه اندازی اتاق های سنجش آکوستیک، برای اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی و مراکز جامع تشخیصی، آموزشی و توانبخشی از دیگر اقدامات است.‏وی در ادامه گفت:  تاکنون ۹۸درصد نوآموزان در  برنامه سنجش نوبت گیری کرده اند  که هیچ سالی تا این زمان این تعداد نوبت گیری ثبت نشده است.

سند تحول بنیادین